Valutaproblemet löst!

Efter en liten undersökning visade det sig att det smidigaste för mig (Therese)
är att jag säger upp ett utav mina kort hos min "ordinarie" bank
(jag har ett kort som jag använder som matkort) och skapar ett nytt hos ICA-banken.
De verkar vara de enda som inte har någon avgift
när man tar ut pengar i ett land som inte har euro och de har heller inget valutaväxlingspåslag.
Jämför detta med 40 kr PLUS 1,48 % i valutaväxlingspåslag hos min vanliga bank.
Årsavgiften skiljer sig inte heller.
Visst, lite jobbigt att ha två kort hos olika banker, men med tanke på fördelarna så får det vara värt det.
Nu kan jag ta ut flera gånger i ett land om det skulle behövas. Innan var jag rädd att jag skulle behöva ta ut mer än vad jag behöver för att inte behöva göra flera onödiga uttag.
Nu riskerar jag alltså inte att komma hem med en massa överflödig valuta!
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0